Startside
Klublokaler

Klubben

Jysk Stenklub, Århus, er en amatørgeologisk forening, der blev stiftet i 1972 med 40 medlemmer. I dag er der ca. 160 medlemmer.

Medlemmernes interesser er sten, ædelsten, andre mineraler, bjergarter, strandsten, fossiler samt slibning af sten og sølvarbejde i foreningens værksteder.

Fra september til april holder vi møde den anden lørdag i hver måned. Vi mødes på Åby Bibliotek, Ludvig Feilbergsvej i Åbyhøj, til foredrag eller film med tilknytning til fossiler, sten og geologi. Derudover viser vi som regel materialer, der har forbindelse til emnet. Desuden bytter vi sten og afholder studiekredse om forskellige emner.

I sommerhalvåret foretager vi ekskursioner i både ind - og udland og arrangerer busture til forskellige mineralmesser.

Hvis denne kortfattede orientering om klubben har vakt interesse for at se, hvad der sker i klubben, er der altid åbent for et uforpligtende besøg.

Kontingent: Enkeltmedlemmer 175 kr., par 250 kr.

Kontingent indbetales på bankkonto 1551 1217380. Husk navn, adresse og tlf.nr. hvis muligt.

Yderligere oplysninger hos formanden: Jeannette Kühl, telefon 2714 2230, mandag, onsdag+torsdag 17.00-18.00

eller kassereren: Jytte Frederiksen, telefon 8617 4697.

Klubbens love kan ses her!

Klubbladet kan nu læses på hjemmesiden eller downloades som pdf-fil!

Klubblade fra andre klubber bedes sendt til formanden, Jeannette Kühl, Byagervej 108 F, 8330 Beder

Liste over klubbens bibliotek i klublokalet.

Abstracts af nogle tidligere foredrag:

bullet Læs abstract til Erik Skovbjerg Rasmussens foredrag d. 9. februar 2019 her!
bullet Læs abstract til Mette Elstrup Steemans foredrag 8. marts 2014 her!
bullet Læs abstract til Anne Mehlin Sørensens foredrag den 8. februar 2014 her!
bullet Læs abstract til Jan Adolfssens foredrag den 12. oktober 2013 her!
bullet Se Michael Baks præsentation fra januarmødet 2014 om indiske mineraler her!
bullet Se Michael Baks præsentation fra foredraget d. 12. januar 2013 her!